Posted by: kuyan | Ogos 9, 2006

Oh Tuhan

Aku yang pasrah pada dugaanMu
Aku yang mendambakan kasihMu
Dalam wacana ini aku mengadu
Merintih dalam kesyahduan kalbu

4 tahun diriku menderita
4 tahun hatiku merana
Oh Tuhan tidak ku tahu apa
hikmah di sebalik segala

Tinggalkan masalah ku lari jauh
Kepada kekasih hidup aku berteduh
Kasih dan sayangnya padaku utuh
Biar dugaan tiba dirinya teguh

Oh Tuhan syukur rasanya di hati
dikurniakan Kau seorang suami
Sungguh sabar dan tabah mendampingi
Diriku yang serba kesesatan ini

Oh Tuhan ku ingin cahayamata
Namun belum Kau izinkan aku redha
UjianMu akan tetap kuhadapi jua
Meski pedih namun tarbiah pada jiwa

oh Tuhan ku pohon tidak kejauhan
Diriku in Engkau tinggalkan
Daripada NurMu yang menyinarkan
Hati–hati yang kotor serba kegelapan

Oh Tuhan ku pohon kekuatan
untukku menjadi isteri beriman
dan anak solehah tunggak harapan
juga untuk menempis nafsu syaitan

17 May 2006-Ulm, Germany

Tinggalkan Jawapan

Kategori

