Posted by: kuyan | April 22, 2007

Patut ke aku cakap?

Sekarang ni tgh nak betul-betulkan reference dan nak edit chapter 2.
Dalam kepala terngiang-ngiang segala yang terjadi pada pengajian
aku….penyelia pertama Z aku dah blah pergi Birm Uni, dan rupa-rupanya
dia ada konflik dgn universiti Warwick dan penyelia aku yang kedua,
tokwan.

Dalam hati ni meledak-ledak perasaan nak bagi tahu segala yang
terbuku kepada tokwan, banyak benda sebenarnya yg aku tak puas hati
pasal Z ni

Memang sebelum ni aku lebih bengang pada Tokwan berbanding penyelia
aku yang pertama Z…tapi, aku mula sedar…lagi-lagi sejak akhir-akhir ni
bila tokwan slowly mula mengadu kat aku pasal Z…aku pun terkedu sat…

Aku tahu selama ni aku pun tak di supervise dgn baik oleh Z….

tapi aku dah mula tahu, tokwan ada kasitau yang Z ni jenis malas nak
check report yg students dia buat….dan aku pun kasitau
tokwan…sebenarnya semua report yg aku kasi dia, dia tak pernah nak kasi
feedback…yang sebenarnya, dia selalu layan aku mcm sampah…bila jumpa
je, ada benda aku tak faham, kadang-kadang benda-benda basic, si Z ni
macam marah-marah je bila ajar aku….macam aku ni bodoh nak mampus…lepas
tu…asyik-asyik suruh aku belajar ngan Changfei…ye lah….so, aku ni,
selama ni, ikut bontot Changfei je….aku jadi blank…tak tahu apa
sebenarnya direction studies aku…

Bengang giler…sebab Savvas dari awal dah focused….buat loadflow studies…benda yg Z pakar….

in fact….masa changfei 1st year, dia buat loadflow…sama ahh mcm
Savvas…so, diorang berdua dapat nama buat journal…sebab buat projek
ngan Z….tapi aku????

kenapa aku diabaikan???

Arrggghhh!!!!!!

…hmm…aku ni konflik….byk benda aku tak puas hati….dgn Z…tapi,
sebab aku jadi stress giler sampai sakit tu….sebabnya…aku konflik, tak
tahu macamana nak hadapi benda ni…aku tak tahu nak cakap kat siapa….aku
takut biler aku silap cakap…aku kantoi…

…aku fikir balik…agaknya apa yg Tokwan fikir pasal aku?Apa yg Z cakap pasal aku kat Tokwan?

…tambah-tambah pulak dgn Am pulak jauh…since dah kawin ni
tanggungjawab kat keluarga pun dah makin ketara…duit byk abis utk kawin
dan utk family….terpaksalah keje masa dah nak abis 2nd year….sebab duit
dah tak cukup….abis 3rd year MARA dah tak kasik duit….

so…benda2 ni semua menambahkan beban kat kepala aku, padahal kalau
aku boleh control studies aku, for sure masalah2 lain aku boleh
handle….tapi…semua benda

…hmm…patut ke aku kasitau semua benda yg aku tak puas hati pasal Z kat Tokwan?

Patut ke?

Patut ke aku cakap?

Atau…..

cukup lah kot aku cakap kat blog ni….nanti byk bulak songeh nya…mungkin..apa yg berlaku….itu takdir….

Ya Allah…..

Engkau lebih mengetahui…..

Engkau lebih faham perasaan aku….

Aku berserah pada Kau sahaja Ya Allah….

Aku banyak hutang….dgn MARA nak dekat setengah juta….

Peliharalah aku Ya Allah!!!!!

Daripada beban hutang dan penindasan!!!!!

Bantulah aku ya Allah!!!!!

Tinggalkan Jawapan

Kategori

