Posted by: kuyan | April 23, 2007

Hidayah

Selalu rasa sedih sebab diri ini lahir aje islam, tapi adakah aku ni
betul-betul islam?Selalu ambil kesempatan dilahirkan islam….tapi,
penghayatan hidup sebagai seorang islam kurang….hidup asyik bergelumang
dengan materials…duniawi….bila nak abis belaja?Macamana keje dah carik
ke? Duit mana? Visa dah nak expired macamana ni?Hutang macamana?Orang
hutang aku macamana?Aku hutang orang macamana?Semua material, material,
material….sampai hati ni kadang-kadang rasa mati…mati…busuk..busukk…

Bila terbaca kisah-kisah tentang saudara yang baru memeluk islam,
bagaimana mereka diberi hidayah….selalu rasa terharu…tapi lepas tu
sedih…sebab….aku?Macamana aku?

Dalam hati ni terasa nak lari dari semua…tinggalkan semua…tinggalkan
asyik fikirkan itu ini…tinggalkan selalu fikir dunia…tapi pada Allah
kurang fikir…

Umur makin panjang, tapi….amal aku macamana?

Tinggalkan Jawapan

Kategori

