Posted by: kuyan | Mei 27, 2007

Jawapan

Ya…menjawab sebuah sajak yang aku dengar di Radio IKIM….

Memang aku patut untuk tidak merasa sedih…sebab siapalah
aku…siapalah engkau yang membaca….kalau nak bandingkan dengan dugaan
junjungan Rasulullah…Raja segala raja di syurga….ketika menghadapi
dugaan yang tersangat hebat di zaman hidupnya….nak dibandingkan dengan
sahabat-sahabat nabi….juara-juara Islam….yang terpaksa menghadapi
segala seksaan dan dugaan…..

siapalah aku nak dibandingkan dengan mereka….

…siapalah aku….

tak patut aku bersedih….dan mengeluh….

Ya Allah kuatkan hambaMu yang lemah ini…

…aku selemah-lemahnya…..

…meski dugaanku kecil sangat ya Allah nak dibandingkan mereka yang
berjuang untukMu…..tak sampai pun sebesar zarah….lemahnya aku Ya Allah….

…. aku ini lemah Ya Allah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tinggalkan Jawapan

Kategori

