Posted by: kuyan | Julai 8, 2007

Redha

Aku tak pernah putus daripada berdoa utk kedua ibu bapa kami, Mama, Mama Kuantan, Papa, arwah Abah….

Aku harap2 sangat Mama dan Papa redha dengan aku….dengan apa yang
aku buat sekarang ni…….duduk jauh daripada mereka..carik rezeki di
sini…carik pengalaman…belajar hidup susah…aku tahu, masa makin lama
makin berlalu, mereka makin lama makin tua…tapi aku sentiasa berdoa
agar mereka dipanjangkan umur, kami berdua dipanjangkan umur, supaya
kami dapat membalas budi mereka….walaupun kecik sebesar zarah kalau nak
dibandingkan dengan pengorbanan mereka….banyak yang aku nak buat…bawak
mama ngan papa gi haji, operate mata papa, belikan rumah, bawak mama
ngan papa jalan ke sini…hadiahkan cucu…

..aku harap sangat aku sentiasa dapat peluang bantu kirimkan duit kepada ibu bapa kami sampai bila-bila…

….aku harap sgt aku jadik anak yang baik utk Mama dan Papa….

…aku harap sangat utk sentiasa jaga tutur kata, tak meninggikan suara, jaga hati mereka….

Ya Allah jadikanlah aku anak yang taat ya Allah…..

..jangan jadikan aku anak yang derhaka….

..Tolonglah kami agar kami dapat bantu kedua ibu bapa kami…

..tapi bila Kau kurniakan kesenangan kepada kami, janganlah pula Kau lalaikan kami daripada kewajipan kami….

Tinggalkan Jawapan

Kategori

